Egészséges ebéd, amitől fogyni fogsz: 3+1 egyszerű tipp

Egészséges ebéd, amitől fogyni fogsz: 3+1 egyszerű tipp

Egy kutatás szerint, az emberek alig 1/3-a készíti otthon az ebédét. Ennek okaként egyrészt az időhiányt jelölik meg, másrészt a bevásárlással járó stresszt okolják, holott mindkét tényező hatása minimalizálható.

Ráadásul, ha otthon készíted elő az ebéded, biztosíthatod, hogy tartod a diétádat, nem csábítanak el az egészségtelen megoldások, és továbbra is fogyni fogsz – lássuk hogyan:

1. Az alapokat vedd meg nagyobb mennyiségben, egyszerre

Néhány alapvető élelmiszer, vagy alapanyag sokáig fogyasztható marad a felbontás után is, szakszerű tárolás mellett. Természetesen ez a kizárólag egészséges alapanyagokat használva is lehetséges.
Mik ezek az alapanyagok, melyekből rengeteg különböző étel elkészíthető?
Extra szűz olívaolaj; repceolaj; olajbogyó; kapribogyó; konzerv paradicsom; lencse; tonhal-, és lazac konzerv; magvak teljes kiőrlésű lisztjei; teljes kiőrlésű búzából készült tészták; kuszkusz; bulgur; diófélék, magvak; szárított gyümölcsök; mogyoróvaj – és még sok más.

2. A bevásárlólistád térkép is egyben

Mindig írj listát. Így előre ki kell gondolnod, mit készíts a héten ebédre, és össze tudod szedni, pontosan mire van szükséged – így nem kell bevásárlás közben gondolkodnod, mit-mivel helyettesíts – csak végigmész a sorok között, és megveszed amit kell. Így gazdaságosabban is tudsz vásárolni, mint egyébként, és jelentősen csökken a stressz is, hogy elfelejtettél-e valamit.

Még egy gyorsító tényező lehet, ha a listádat abban a sorrendben írod meg, ahogyan a termékek a boltban el vannak helyezve. Így egy esetleges hiány esetén könnyen találhatsz helyettesítő élelmiszert a következő polcon – csak el kell olvasnod a címkén az összetevőket.

3. Ne félj a fagyasztott ételektől

A fagyasztott ételek és alapanyagok is tartalmazzák azokat az alapvető és fontos fehérjéket, ásványi anyagokat, mint friss társaik, azonban sokkal praktikusabbak, hiszen bármikor rendelkezésedre állnak – ráadásul többségében főzésre, sütésre előkészített termékek ezek. Rengeteg időt takaríthatsz meg a jól szervezett mélyhűtő használatával.

+1. Ha már megfogtad…

Hétvégén szánj időt a következő heti ebédek előkészítésére, és főzd is meg, amit csak lehet. Az elkészült ételt dobozold be, így reggelente csak ki kell venned a hűtőből. Előkészítésnél, amikor megpucolsz és felvágsz egy fej hagymát, vagy répát, fogj meg kettőt! A két fej hagyma, és a két répa feldolgozása nem vesz igénybe jelentősen több időt, mintha csak egyet készítenél elő. A plusz zöldséget tedd egy zárható edénybe és rakd be a hűtőbe. 1-2 napot mindenképp kibírnak így, és ha heti szinten összesíted a főzésre fordított időt jelentős különbségek keletkeznek – ami a te nyereséged.

Neked mekkora a tested zsírtömeg aránya?
A díjtalan testösszetétel méréssel választ kapsz erre a kérdésre is:

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Tápláló Shakek

Helyettesítsd a reggeli, ebéded vagy vacsorád egy egészséges tápláló shake-el!

30 Napos Kihívás

Dobd le a felesleges kilókat 30 nap alatt, az otthonod kényelméből. Tarts velünk az online kihívásban a következő 30 napban, mert együtt könnyebbek leszünk. Kerülj a legjobb formádba!

Christiano Ronaldo is minket választott!

Mentoraink

Vezető Tanácsadóink, akiktől tanulunk!

Megoldásaink

PROGRAMOK SZEMÉLYRE SZABVA

VITAMINOK ÉS ÁSVÁNYI ANYAGOK

SZÉPSÉGÁPOLÁS

Nőknek és Férfiaknak

TÁPLÁLÓ SHAKEK

Étkezések helyettesítéséhez

Reggeli / Ebéd / Vacsora

SPECIÁLIS TERMÉKEK

Az igényeidre szabva

TÁPLÁLÓ SZELETEK

Étkezések helyettesítéséhez vagy kiegészítéséhez

EGÉSZSÉGES NASSOLNIVALÓ

TEST- ÉS HAJÁPOLÁS

Akiknek már sikerült - tapasztalatok

30 Napos Kihívás

Dobd le a felesleges kilókat 30 nap alatt, az otthonod kényelméből. Tarts velünk az online kihívásban a következő 30 napban, mert együtt könnyebbek leszünk. Kerülj a legjobb formádba!

0
Kosár